BBQ City

Sate BBQ (Sekadar Gambar Hiasan)

Semalam, 10 Ogos 2008 telah diadakan Program BBQ untuk kawasan City di Sheffield. BBQ tersebut diadakan di Hazel Park bermula waktu tengah hari. Program yg diadakan berbentuk jamuan makan sambil berkenalan untuk merapatkan ukhwah di kalangan warga city. Menu utama ialah sate, ayam dan kambing bakar. Selain tu byk lg menu lain yg dibawa secara potluck oleh semua warga city.

Sehari sebelum BBQ diadakan acara menyucuk sate oleh kaum helwa di rumah kak Yati dan aku pun tak ketinggalan nak menyucuk sate pertama kali dlm hidup hehe. Untuk potluck plak aku kena sediakan salad. Aku decide untuk buat salad mayonis. Aku pun cari la resepi salad kat internet dan tanya kwn. Maklumlah aku ni mmg xpenah buat salad untuk BBQ. Pagi semalam kelam kabut jugak aku dgn hubby memotong bahan2 untuk salad tu. Mana taknye kul 8 lebih baru nak mula and program dijadualkan kul 11 pg. Anak aku Umar plak bgn tidur awal dan sibuk nak tolong potong jugak. Alhamdulillah menjadi jugak salad aku.

Masa BBQ semalam mmg puas la mkn sate, ayam dll. Makanan pun byk sampai xsempat nak bakar semua. At last semua pakat bawa balik sate, ayam, kambing mentah dll. Cuma yg xbestnye aku terpaksa tahan nak buang air sepanjang BBQ smlm coz toilet kat park tu semua tutup. Skrg ni aku mmg kerap buang air coz baby makin besar dan tekan bladder. Aku ade bawa kamera tapi tak ambik gambar plak smlm. Sibuk duk makan dan mengejar anak kami Umar. Biasalah dia, asyik nak main kat playgroud yg ade kat situ. Puas la dia main dan mandi pasir smlm. Lepas balik dr BBQ lebih kurang kul 4 ptg smlm kami semua tertido coz keletihan dan kekenyangan..alhamdulillah :)

"Sesungguhnya orang-orang mu'min adalah bersaudara kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat." (Al-Hujuraat: 10)

No comments: