Hari Keluarga PMPMS 09

Pada 4 Julai yang lalu telah diadakan hari keluarga Persatuan Masyarakat Pelajar Malaysia Sheffied (PMPMS) bagi tahun 2009 bertempat di Ponderosa Park. Hari keluarga pada tahun ini telah berjalan dengan meriah dan disertai ramai keluarga. Banyak acara seperti cabutan bertuah dengan hadiah yang lumayan, pertunjukan fesyen kanak-kanak dan acara sukaneka untuk ibu-bapa dan anak-anak telah diadakan. Slot pengundian untuk AJK baru sesi 09/10 juga turut diadakan. Pada hari keluarga kali ini suamiku selaku AJK sesi 08/09 agak sibuk kerana bertugas sebagai AJK bahagian jamuan dan makanan.

Pada awalnya aku telah mendaftarkan anakku Umar untuk acara pertunjukkan fesyen kanak-kanak. Temanya ialah 'what I want to be'. Aku bercadang untuk mamakaikan Umar dengan baju Melayu serta serban lilit dengan tema Al-Hafiz. Siap tuliskan tanda nama Umar Al-Hafiz sekali. Malangnya pada hari tersebut Umar agak mengantuk sebab kurang tidur. Jadi, dia tak nak pakai baju yang aku bawa. Setelah dipujuk oleh kawanku Rya dia setuju juga untuk pakai baju Polis. Tapi rupanya cuma sekejap. Semasa pertunjukkan fesyen Umar tak nak juga turut serta. Agak kecewa juga aku sebab tak dapat nak rakamkan aksi Umar bergaya macam kawan-kawan dia yang lain. Nasib baik sempat juga ambil gambar dia sebelum dia mula nak buka baju polis tu.

Umar bergaya dengan baju polis

Untuk acara cabutan bertuah kami ada juga menang hadiah botol air dan jag kaca. Aku juga ada sertai acara mengupas kulit epal terpanjang. Tapi aku tak menang sebab ada lagi yang boleh kupas lebih panjang. Untuk acara suami isteri, aku dan suami ada sertai kuiz 'Biarlah Rahsia', acara lari ikat kaki dan makan buah limau. Daripada ketiga-tiga acara, lari ikat kakilah yang paling seronok dan merupakan pengalaman manis untuk kami berdua sebab berjaya dapat tempat kedua daripada ramai-ramai pasangan yang turut serta. Alhamdulillah, rasa macam tak percaya kami boleh menang. Hadiahnya ialah sebuah jag kaca juga.


Acara lari ikat kaki suami isteri

Bergambar ramai-ramai

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan kebijaksanaanNya ialah kejadian langit dan bumi, dan perbezaan bahasa kamu dan warna kulit kamu. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan bagi orang-orang yang berpengetahuan." (Ar-Ruum: 22)


No comments: