Umar dan Toddler Group

Semalam aku bawa Umar ke Parent and Toddler Group (Broomhall Stay and Play) untuk kali yg ke-5. Group tu diadakan setiap Khamis jam 1.30-3.00 ptg di Broomhall Nursery and Early Years Centre. Tempat tu lebih kurang 5 minit jugak naik kete dari rumah aku. Biasanya husband aku yang hantar dan tunggu kat sana. Buat masa ni, group tu la yang terdekat dengan rumah aku yang aku jumpa dan sesuai untuk anak aku. Tambahan lagi, xde bayaran dikenakan coz fully support by government. Ramai jugak ibu dan anak yang join group tu especially dari kawasan berhampiran. Tujuan aku bawa Umar ke sana supaya dia dapat bergaul dengan kanak2 lain since dia sorg2 je kalau duk kat rumah.

Sesuai dengan nama group Stay and Play, kanak2 yg datang bebas duduk dan bermain bermacam-macam permainan yang disediakan. Selain tu, ade jugak aktiviti yang diatur oleh petugas2 yang ada kat sana. Bermula dengan aktiviti seperti mengecat, main lekat2 gambar atau bentuk plastisin. Kemudian berhenti kejap untuk minum petang. Biasanya disediakan jus dan buah-buahan. Lepas tu masa untuk bermain di luar. Untuk aktiviti di luar, kanak2 bebas bermain macam2 bentuk permainan yang sedia ade di nursery tersebut. Dah penat main kat luar, semua ibu dan anak2 berkumpul semula di dalam untuk sesi menyanyi lagu2 nursery sebelum semua bersurai.

Selain aktiviti bermain, yang bestnye kat nursery tu jugak ade toys library. Library tu bukak sekali dalam 2 minggu dan kami boleh pinjam permainan yang menarik di samping jugak buku2 untuk kanak2. Mula next week, group dan library akan bercuti untuk summer holiday dan akan buka semula pd 11 september nnti.

Main puzzle

Minum petang

Naik kereta

Aktiviti di luar

Asyik bermain

3 comments:

Hacked by w3d0z said...

wah2..dh msk kelas ek?

hihihi..rindunye kt umar n sume...hehehe..jmpe sept nnt ye k su...

take care!!

Suhaila said...

Kami pun rindu kat semua adik2 UG..cepat2 la balik sheffield hehe..

hakima said...

best nyer umar.. dapat kawan baru..dpt mainan baru...semoga terus ceria utk menceriakan ibu n abah nye....