Hari Ulangtahun Kelahiranku Ke-27

Alhamdulillah wa syukurillah, hari ini 7 Julai 2008 genap usiaku 27 tahun. Sempena hari lahirku hari ini kami mengadakan sedikit jamuan kesyukuran. Aku telah cuba untuk membuat kek hari lahir sediri walaupun dah lama tak pernah buat kek. Alhamdulillah menjadi la jugak kek coklat aku walaupun setelah diubah resepi kerana ade bahan2 yg aku xjumpa. Yang penting ade tulisan selamat hari lahir untuk aku kat atas kek tu. Saje untuk kenangan. Selain kek, aku jugak cuba masak nasi beryani. Ikut cara2 memasak kat belakang rempahnye aje. Lauknya aku masak kari kambing, ayam goreng berempah dan salad.

Kek hari lahir

Kebetulan pada hari lahir aku ni jugak ade sorang adik (Shafini) datang dari London. Dia saje nak datang ziarah aku sebelum balik ke M'sia. Kedatangan dia memeriahkan lagi la sambutan hari lahir aku. Dan yang paling best ialah apabila aku dapat hadiah hari lahir daripada suamiku yang tersayang iaitu satu set steamer. Nampaknye lepas ni aku kena rajin2 lagi la memasak dan cuba resepi baru. Thanks a lot my lovely husband :)

Hadiah hari lahir

Semoga Allah memberkati usiaku yang telah berlalu dan akan datang, memanjangkan usiaku dalam ibadah kepadanya, melimpahkan rezeki yang halal dan meredhai hidupku di dunia dan di akhirat. Ameen.

"Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadanya, (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: " Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku - ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang-orang yang soleh." (Al-Munafiquun: 10)

2 comments:

Aryati Bakri said...

Tahniah, di panjangkan usia olehNYA..Semoga mendapat lebih keberakatan olehNYa..Sue ada id YM tak...akak (aryatibakri)

Suhaila said...

Terima kasih kak. Nanti su add ID YM akak :)