Hari Keluarga PMPMS 07/08

Pada 6 Julai lepas telah diadakan hari keluarga Persatuan Masyarakat Pelajar Malaysia Sheffield (PMPMS) bertempat di Highly Hazel Park. Aku sekeluarga pun turut serta memeriahkan suasana walaupun cuaca hujan sejak awal pagi hingga petang. Tema kali ni ialah patriotisme. So, mcm2 aktiviti telah diadakan seperti acara membuat kek jalur gemilang, nyanyian lagu Negaraku oleh pelajar Sekolah Melayu Sheffield, acara membuat jalur gemilang gergasi menggunakan bahan terpakai, acara sukaneneka untuk kanak2 dan dewasa dan tak lupa jamuan makan dan BBQ.

Aku pun turut menyumbang sebiji daripada 20 biji kek sebagai asas untuk membuat kek jalur gemilang yang besar. Itu lah first time aku buat kek sejak berada di UK ni. Alhamdulillah menjadi jugak butter cake aku. Semua yang terlibat mebuat kek rasa gembira dan teruja sangat bila tengok 20 biji kek yang telah dicantumkan siap ditopping dengan corak jalur gemilang.
Kek Jalur Gemilang

Para pembuat kek

Selain tu aku jugak ada sertai acara memancing ikan dewasa berpasangan dgn Kak Zah. Tapi kami dapat tempat ke-4, so tak dapat la hadiah. Untuk acara mewarna dewasa dan kanak2, aku join satu kumpulan dengan Kak Zahrah, Kak Dayang, Kak Salihatun serta anak2 diorg. Alhamdulillah dapat tempat ketiga dan dapat hadiah hamper makanan. Untuk cabutan bertuah pun family aku dapat hadiah bekas makanan.

Semasa hari keluarga ni jugak diadakan undian untuk AJK baru PMPMS dan suami aku pun turut menjadi calon dan dipilih sebagai salah seorang AJK baru PMPMS sesi 2008/2009. Sebelum program berakhir kami bergambar ramai2 dgn jalur gemilang gergasi yang telah dihasilkan. Semua yang hadir rasa gembira dan diharap program tersebut dapat merapatkan lagi ukhwah di kalangan kami yang berada di bumi asing ini.

Keluarga PMPMS

Sabda Rasulullah S.A.W :

“Seorang mukmin bagi mukmin yang lain seperi bangunan yang sebahagiannya memperkuatkan sebahagian yang lain.”


2 comments:

Maria Maarof said...

habis tak, kek tu? Mmg sangat panjang :D

Suhaila said...

Salam Has, kek tu abih jugak bila dibawa balik. Masa kat program tu mmg dah tak muat perut nak abihkan coz byk sgt makanan hehe :)