Spring di Sheffield Botanical Garden

Ni nak citer tntg musim bunga di Sheffield pulak. Pd 4 Mei lepas kami sekeluarga pi jalan2 ke Sheffield Botanical Garden. Aku excited sgt nak pi bila tgk gmbr2 bunga tulip yang cantik dlm blog Kak Zahrah. Walaupun dah lewat ptg tu n baru lepas hujan, kami tetap teruskan niat nak ke sana. Actually ni first time kami nak pi n kami pun xsure jalan ke sana. Kami main redah je. Sampai kat tgh jalan aku dah mula rasa letih, almaklum tgh pregnant. Tapi oleh kerana semangat nak tengok bunga punya pasal aku teruskan jugak berjalan. Akhirnya lepas 20 minit berjalan kami sampai jugak di Botanical Garden. Orang xramai coz dah lewat ptg n lepas hujan. Kami pun berjalan2 sambil ambil gambr kat sana. Aku excited sgt tgk bunga tulip dll yang berwarna-warni kat sana. Kalau boleh nak amik semua gmbr bunga2 tu. Anak aku Umar pun seronok berlari-lari sambil kejar tupai yg byk kat sana. Waktu balik ke rumah kami jumpa jalan lain yg lg dekat. Rupanya jarak rumah kami ke sana cuma 10 minit je jalan kaki. Pasni kalau berkesempatan aku teringin lagi nak pi sana untuk tgk keindahan bunga dan alam ciptaan yang Esa. SubhanAllah cantiknya.

"Bahkan siapakah yang telah mencipta langit dan bumi, dan menurunkan hujan dari langit untuk kamu? Lalu Kami tumbuhkan dengan air hujan itu tanaman kebun-kebun (yang menghijau subur) dengan indahnya, yang kamu tidak dapat dan tidak berkuasa menumbuhkan pohon-pohonnya. Adakah sebarang tuhan yang lain bersama-sama Allah? (Tidak!) bahkan mereka (yang musyrik itu) adalah kaum yang menyeleweng dari kebenaran (tauhid)." (An-Naml: 60)



No comments: