Dingin Selepas Luruh

Sekarang ni di Sheffield dah masuk musim sejuk rupanya. Aku tak terasa bila musim luruh berlalu sebab dalam tempoh 2 bulan lepas aku hanya duduk dalam rumah sebab lepas bersalin. Bila keluar rumah aku tengok banyak pokok yang sudah tinggal dahan dan ranting. Aku tak sempat nak tengok masa daun-daun pokok berwarna kuning keemasan sebelum luruh. Sebenarnya musim luruh dan musim sejuk tahun ni adalah kali kedua yang aku lalui. Aku tiba di UK tahun lepas pun masa musim luruh. Bermakna dah setahun aku dan keluarga berada di bumi UK ni. Cepat rasanya masa berlalu. Tinggal dua tahun lagi tempoh pengajian PhD suami aku di sini insyaAllah.

Gambar dari tingkap dapur rumah aku

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar." (Al-'Asr: 1-3)


2 comments:

Maria Maarof said...

xpe.. ada lagi 3thn nak tengok autumn ;)

Suhaila said...

Salam Has, mudahan sempat lagi la tahun depan2 ye :)